dijous, 6 de setembre del 2007

El pitjor que et pot passar és tenir un cap quadriculat

Fa quatre dies que hem començat a treballar i ja estic cansada. Fa quatres dies que treballo i fa quatre dies que vaig de reunió en reunió: reunió de tot el professorat, dels professors nous, del departament, de tutors, d'equip docent...i torna a començar!

Fins ara no m'havia trobat mai un centre on es prenguessin tan seriosament això de preparar el curs, reunir-se i coordinar-se uns amb altres. De fet, altres anys, d'aquesta setmana que tenim abans de començar les classes, potser havies d'anar a l'institut dos o com a molt tres dies: una reunió de tot el professorat per explicar les últimes novetats, una per conèixer els companys de departament i saber més o menys com funciona tot, una altra per saber quins seran els companys que faran el mateix curs que tu i para de comptar. La resta de la setmana t'espavilaves pel teu compte, sense necessitat d'anar al centre (total, per mirar el llibre i decidir què faràs amb ell i com ho faràs tant es pot fer en un lloc com en l'altre).

Però resulta que en aquest on he anat a parar ara fan reunions de tot tipus i porto uns dies enllaçant-ne una amb altra. Trobo que està bé que els profes parlem entre nosaltres i que més o menys ens posem d'acord amb què fem, és a dir, que tots els profes de català tinguem els mateixos criteris de correcció o que amb el company que fa castellà al mateix curs, doncs comparem els continguts per tal que no siguin ni massa iguals (que llavors sona massa a repetició) ni massa diferents (perquè llavors els nanos s'hi acaben perdent) ja m'està bé.

El que no m'agrada és que, per exemple, tots haguem de dedicar un temps a la setmana a fer una activitat determinada, activitat que, per cert, no m'agrada i gairebé mai faig. Doncs bé, ara resulta que, vulgui o no, cada setmana hauré de perdre el temps fent això, perquè al departament resulta que tots ho fan així. A més, a mi m'agrada força anar improvisant sobre la marxa, decidir què faig o no faig depenent de com va el ritme de la classe, però avui m'han donat un paperet on volen que apunti exactament què penso fer cada setmana dels curs, quines activitats complementàries hi faré i, el que és encara pitjor, quan tinc previst posar els exàmens! I jo què sé!!! Vosaltres sabeu exactament què fareu, per exemple, el dia 11 de febrer? No? Doncs jo tampoc!!

El cas és que tenim un cap de departament molt meticulós i vol que ara, d'entrada, ja estigui tot perfectament planificat. Fins i tot ja té pensat què farem en cada una de les reunions de departament que es fan un dia per setmana. Doncs bé, jo ompliré aquest full que m'ha donat, però ja us puc assegurar ara que qualsevol semblança amb la realitat serà pura coincidència...

Per cert, parlant de reunions, no he comentat com va anar la reunió amb els pares dels meus nous alumnes. La veritat és que s'ha de dir que va anar mooolt bé. Tothom em deia que a aquestes reunions hi sol anar molt poca gent, però dels 24 alumnes que tinc, només van faltar 5 pares. A més, dels que van venir, hi havia diversos casos en què hi havia pare i mare, així que no sé com anirà després, però almenys per ara demostren tenir-hi cert interès.

Ahir al matí ens vam veure cara a cara per primera vegada amb els noiets (més reunions...). Van venir deu minuts per escollir quins crèdits variables els agradaria fer i marxar, però per poc que sigui, ja podem fer una primera valoració mútua (perquè segur que ells també opinaran sobre mi...). En general em van semblar força bons, tot i que hi ha tres o quatre elements amb qui ja veig que m'hi hauré de posar dura. Com que no em coneixen, van anar provant a veure com reaccionava davant les seves tonteries i vaig deixar anar un parell de crits amb els quals els vaig deixar ben calladets. Tal com em va dir una companya: "Amb aquests, com un sargentu" i així ho faré. A veure quan temps tardaran en adonar-se que no els serà tan fàcil pendre'm el pèl...

1 comentari:

Gatsaule ha dit...

I jo que pensava que aquests dies els "profes" només us dedicàveu a explicar-vos les vacances....