dissabte, 24 de novembre del 2007

Tutories vàries

Una de les coses que em fan més mandra d'aquest curs és haver de ser tutora. Malgrat que no em desagrada del tot el grup que m'ha tocat, això no vol dir que no hi tingui feina. Acadèmicament són força bons, però comportamentalment no ho són tant. No són maleducats en el sentit de faltar al respecte als professors, perquè mai contesten amb males paraules ni res d'això, però són molt i molt xerraires, amb la qual cosa sovint es fa gairebé impossible poder fer normalment una classe, perquè no hi ha manera que s'estiguin calladets.

Fins ara no m'havien portat massa feina, però des que fa unes tres setmanes els vam donar el resultat de la preavaluació, que no paro de rebre visites dels pares (mares, més aviat), que vénen a veure què tal va el seu fill. Per ara les entrevistes han anat força bé, perquè els que han vingut o bé ja saben com són els seus fills i no se sorprenen gaire del resultat, o bé els resultats són prou bons com per no tenir-hi massa problemes.

Ara bé, també he tingut alguns problemillas que, tot i no ser dels més greus, tampoc es poden passar per alt. Tinc un alumne estrella, repetidor òbviament, amb pinta de punky i futur okupa, que en el fons no és mal nano, però a l'aula no se sap aguantar, així que no para de parlar. Fins i tot m'han comentat alguns companys que de tant en tant, a part de parlar fins sota l'aigua, també es posa a cantar al mig de la classe, però jo encara no m'he trobat amb la situació. No sabem molt bé què fer amb aquest noiet, perquè ja dic que no és mala persona, però distorsiona completament la classe, així que una solució o altre hi haurem de trobar. No sé, no sé...

Després en tinc un altre, que no és repetidor, però ho serà el curs vinent, a qui també li agrada molt donar la nota, així que es passa l'estona sense fer res i parlant amb l'individu citat en el paràgraf anterior. Aquest noiet va ser elegit delegat de la classe per la resta de companys, però amb una condició molt clara: si acumulava tres faltes de disciplina deixaria de ser delegat. Doncs bé, ja té les tres faltes, així que, igual que en el futbol, en tan sols dos mesos ja he hagut de cessar el meu delegat de classe. Segons ell, no és just, perquè les faltes que li han posat no són greus (venir a classe sense el material necessari, menjar l'entrepà durant la classe, xerrar més del compte, això per no mencionar els continus retard, que encara no li han comportat cap falta, però ho faran aviat...) i té part de raó, que no ha insultat cap professor ni res d'això, però per poc greus que siguin les faltes, són faltes al capdavall, així que des de fa una setmana tenim delegat nou.

I finalment, dins del grup dels problemàtics tinc una noieta, repetidora també (curiós, no?), que el curs passat es va caracteritzar per les seves contínues absències. Doncs bé, aquest curs va començar molt bé, venia a totes les classes i em sorprenia quan deien que el curs passat era absentista. Però sembla que ja s'ha cansat de fer bé les coses i ja ha començat a faltar.

A finals d'octubre i inicis de novembre va faltar dues setmanes senceres. Quan va tornar em va portar un parell de justificants, però que cobrien tan sols tres d'aquests dies, així que la resta ves a saber on era. Segons ella, té justificants per tots els dies, però els té a casa i ja me'ls portarà demà (d'això en fa ja dues setmanes). Com que ja em començava a olorar que aquests justificants no existien, quan el dimarts vaig veure que no havia vingut a classe, vaig trucar a la seva mare, a veure si em deia que la nena estava malalta o què. La mare em va dir que la noieta havia sortit al matí cap a l'institut, amb la qual cosa li vaig haver de dir que allà no hi havia arribat. I li vaig comentar el tema dels justificants. Em vaig quedar molt sorpresa amb la seva resposta, que encara no he acabat d'entendre; em va dir: "Si la nena té justificants, doncs ja els portarà". Com interpretaríeu vosaltres una resposta així? Si aquests justificants existeixen, els ha d'haver signat ella, així que ve ha de saber si els té o no els té, no? O és que suposa que ha de ser la seva filla la qui ompli la justificació?

En conclusió em va dir que ja parlaria amb ella, a veure què passava, però el cas és que la seva filleta ha tornat a faltar altres dies (dijous al matí hi era i a la tarda ja havia tornat a desaparèixer), o sigui que o bé hi va parlar poc o la noieta li està prenent molt el pèl. No sé què més s'ha de fer en aquests casos, però per ara crec que ja he complert avisant a la seva família. Veurem com anirà la cosa...

4 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Ja ens aniras tenint al corrent...

Avui he pensat en tu quan a les notícies comentàven el baix nivell escolar. Fa gràcia que donin quasi tota la culpa als mestres !

Selene ha dit...

Quasi? Jo diria que ens la donen tota! Però jo em pregunto, si la meva capacitat com a professora depèn exclusivament dels resultats dels meus alumnes, comptant que en tinc la meitat que aproven i la meitat que suspenen, això vol dir que sóc bona profe o dolenta?

Gatsaule ha dit...

No hi pateixis massa, és evident que la culpa la té el sistema.

També és divertit com els polítics diuen que si a Finlàndia el sistema funciona és perquè hi fa més fred..., com si fos l'únic motiu !

Anònim ha dit...

el que cada vegada es veu més clar és que tothom li dóna la culpa a un altre, ara culpar el mestre és molt fàcil, com treure l'entrenador... I si culpem millor els jugadors?