dimecres, 24 d’octubre del 2007

Sortida tutorial

El dilluns passat amb els noiets de 3r vam fer el que es coneix per 'Sortida tutorial'. Tot i que crec que el seu nom ja és prou explícit, per si no enteneu de què va ho explicaré amb més detall.

No sé exactament quant temps fa que es fan aquestes sortides, però em sona que és relativament recent (o almenys jo fa pocs anys que en sento parlar). Bàsicament, la idea és fer una sortida, a alguna banda qualsevol, els alumnes d'una classe amb el seu tutor. L'objectiu és que els alumnes coneguin una mica millor el seu tutor i, alhora, el tutor pugui conèixer una mica millor els individus que té sota el seu càrrec en un ambient distès, molt allunyat de la teòrica seriositat de les aules. El que trobo més curiós és que aquesta sortida sempre se sol fer a finals d'octubre, quan fa un mes i mig que han començat les classes i quan ja ens coneixem tots prou bé.

Amb els meus noiets, i juntament amb els altres dos grups de 3r i els seus respectius tutors, vam anar a passar el matí al Bosc Vertical, situat entre Dosrius i Canyamars. Pel meu gust no podien haver trobat una opció millor, perquè bàsicament consisteix en fer el mico passant d'un arbre a l'altre de diverses maneres, però sempre uns metres allunyat del terra: ponts de tot tipus, tirolines, passarel·les, lianes i xarxes que semblen teranyines.

L'excursió va anar molt bé: els nanos es van divertir molt i ningú es va fer mal (bé, alguns van aterrar de cul al final d'alguna tirolina, però no va ser res greu), a més no van destrossar res de res, així que no vam haver de marxar d'allà amb la cara vermella de vergonya.

La veritat és que jo als meus nanos els vaig veure molt poc, així que l'objectiu principal de la sortida no es va complir, però almenys va servir per comprovar que em puc mínimament fiar d'ells i que potser els podré portar a pasturar algun altre dia. Vist el comportament que tenen de vegades a l'aula no n'estava gaire convençuda, però sembla que quan volen també se saben portar bé.

El dia següent els vaig posar feina: han d'escriure una redacció per la setmana vinent parlant de la sortida, però no si val a omplir deu línies dient "és molt guai", "em va agradar molt", "m'ho vaig passar molt bé", etc. A veure com ho explicaran...

2 comentaris:

TRanki ha dit...

iepa Selene..la propera si vols els portem a fer psicobloc a tossa...al NOvembre s'hi escaal prou béencara que l'aigua ja esta freda...els comentem que APROVEN CURS si arriben al top de una via que em sé..ja veuras que calmadets que surten de l'aigua...

Selene ha dit...

No sé jo si als pares dels nanos els faria gaire gràcia això... ;-)

De totes maneres, ara que ja hem passat la 'sortida tutorial', que em tocava com a tutora, espero poder-me escaquejar de la resta de sortides...