Dins de les moltes novetats amb les que ens trobem aquest curs (noves programacions, noves assignatures, etc.), un altre aspecte que canvia és el tema de les avaluacions. Bé, canviar, canviar, molt no canvia, simplement es complica encara una mica més.
Sempre he sentit a dir que, quan algú passa al curs següent tenint pendents una o dues matèries del curs anterior, durant aquest curs següent ha de recuperar aquestes matèries pendents del curs anterior. Per no complicar-nos massa la vida, habitualment el que fan tots els departaments és dir: si l'alumne en qüestió aprova com a mínim el primer trimestre del curs següent (o, millor, tot el curs següent), se li aprova automàticament el curs anterior, ja que se suposa que si ha estat capaç d'aprovar, per exemple, el quart curs és perquè com a mínim ha assolit els coneixements del tercer.
Fins aquí no hi ha cap novetat, perquè, com dic, la idea de les recuperacions de matèries pendents de cursos previs sempre hi ha sigut. Ara bé, la brillant idea que han tingut las mentes pensantes aquest any ha estat que per tal d'aprovar matèries suspeses de cursos anteriors no n'hi ha prou amb aprovar el curs present, ni tampoc n'hi ha prou posant un examen de recuperació, sinó que s'ha d'avaluar amb alguna cosa més.
ÉS a dir, com que no tenim prou feina amb el nostre curs present, ara resulta que també ens hem de preocupar de veure qui té la matèria suspesa dels curs passat i posar-los una feina extra ( que com dic no pot ser només un examen), per tal que aprovin la matèria dels curs anterior. Això tenint en compte que el profe que ha de fer tota aquesta feina per començar no sap qui va suspendre el curs anterior, no va tenir els nanos el curs anterior, no sap què van fer o deixar de fer ni què és exactament el que ha de recuperar. Doncs res, ¡buscate la vida!
Per si amb tot aquest rotllo no n'hi hagués prou, a més, resulta que, i això sí que és novetat, a partir d'ara s'hauran de fer recuperacions de cada trimestre suspès. És a dir, que aquells noiets que em suspenguin ara el primer trimestre (que al pas que anem seran uns quants...), durant el segon trimestre els hauré de posar feina extra per recuperar aquest primer trimestre suspès. Si seguim així, no hi ha manera d'avançar amb res, perquè contínuament haurem de tornar sobre el que ja s'ha fet, amb la qual cosa no es pot fer cosa nova.
Per entendre'ns, un exemple: si un noiet suspèn el primer trimestre de 3r d'ESO, al segon trimestre se li farà una recuperació per aprovar-lo. Si segueix suspenent, al tercer trimestre tindrà una nova oportunitat per aprovar-lo. Si tot i això, encara no se'n surt, hi ha una prova extraordinària al juny (que ara ja no és suficiència, sinó prova extraordinària, cosa que vol dir que no només s'hi presentaran els que hauran suspès, sinó que hi podrà anar qualsevol alumne que vulgui pujar nota. Apa, més feina, que no ha estat res!). Si, malgrat tot, no aprova la matèria, doncs no passa res, perquè la podrà aprovar tranquil·lament el curs següent, però no amb un sol examen (si no fa la feina al primer trimestre, doncs ni poses més pel segon i, si tampoc la fa, doncs al tercer i el que faci falta! I potser encara hi haurà proves extraordinàries al juny per aprovar les matèries del curs anterior! Això últim és broma, però al pas que anem...).
Conclusió: no hi poden haver suspesos, s'ha d'aprovar sí o sí. Si un nen suspèn per manta, se li fa una recuperació; si no l'aprova perquè no s'ha molestat ni en obrir el llibre, se li fa una altra recuperació (que òbviament haurà de ser més senzilla, perquè si no ha aprovat abans, no ho farà ara); si continua suspenent, doncs una altra recuperació; i així ad eternum fins que, sigui com sigui, al final acabi sortint de l'institut amb totes les matèries aprovades sense haver agafat un bolígraf en, com a mínim, quatre anys, simplement per haver estat capaç d'escriure bé el seu nom. El que compta aquí són les estadístiques i el nombre de títols que es donen, la resta és irrellevant.
I després encara s'omplen la boca parlant de qualitat...
5 comentaris:
Més aprovats = millor gestió = més vots, que al final sembla ser que és a l'únic que se li dóna importància...
Ja sé que gestionar gairebé 7 mil·lions de persones és complicat, molt complicat, però a vegades em pregunto en que pensen els polítics, i l'oposició i els secretaris generals i els de la fundació Bofill, i els que pensen més ordinadors = més qualitat.
Com han desmostrat els de l'escola de St. Sadurní d'Anoia (CE J. Verdaguer) l'única forma de guanyar en qualitat és l'atenció personalitzada, i això sols té un nom -> Més recursos.... i que es deixin estar de tantes recuperacions, que estem creant malalts mentals
De tant en tant podries posar algun post amb bones notícies referents al teu entorn educatiu, que de ben segur n'hi han.
Llegir el teu bloc és una bona prova (de foc) per als qui estem iniciant el camí de la docència amb il·lusió.
Espero que no hagis tirat la tovallola massa aviat i que de tant en tant puguis veure el got mig plè amb un somriure ;)
Ànims!
Fer un post de moments bons no tindria cap gràcia!
La veritat és que aquest curs no em puc queixar. Hi ha dies més bons i altres més dolents (que surts amb ganes d'escanyar el primer que et passi per davant), però tinc uns grups prou bons amb els quals m'hi diverteixo força.
Aquesta tarda, per exemple, als meus noiets els donaré el resultat dels exàmens que van fer la setmana passada. Com a premi a qui ha tret més bona nota ja tinc a punt un fantàstic i meravellós caramel Solano (sense sucre!), que no és gran cosa però sé que els fa molta gràcia. A
ra, també sé que a part d'això no podré fer res més durant tota l'hora de classe, perquè no pararan de parlar fins a l'hora de sortir.
Reconec que de temes educatius hi entenc ben poc, però hi deu haver alguna cosa que falla quan passen com les que expliques.
Un altre exemple, una dona que conec (+ de 40 anys) s'ha matriculat a Enginyeria Agrícola, va a menys de la meitat de les classes fa més de 20 anys que ha perdut l'hàbit d'estudiar i, tot i això, està traient les millors notes a tots els exàmens.
Quin és el seu comentari ? Com ha baixat el nivell !
I a les universitats, on ara han de posar un curs 0 d'introducció a la carrera!
I, a més, van eliminant de mica en mica aquelles assignatures que costen més i que tradicionalment tothom suspenia.
No hi poden haver tants suspesos, si no quedem malament. Solució: baixar el nivell o eliminar la matèria...
Publica un comentari a l'entrada