dilluns, 1 de setembre del 2008

I ja hi tornem a ser!

Doncs sí, novament ha arribat el dia 1 de setembre i amb ell l'inici d'un nou curs. Aquest any, però, és diferent de la resta, més que res perquè, per primera vegada a la meva vida, repeteixo centre, companys, alumnes i fins i tot assignatures! VISCA!! És la primera vegada que no he d'arribar nova a un institut, amb cara de novata, espantada i desorientada, sense saber què fer, a on anar ni amb qui parlar...Avui he arribat, he anat a saludar a tothom, he fet una visita ràpida al despatxet i fins i tot he pogut anar a fer un cafè amb llet a la cantina sense haver de preguntar a ningú on era! Tota una nova experiència.

Malgrat l'ensurt que em van donar al juny, quan em van dir que em canviarien novament de centre perquè en aquest on sóc sobraven places, finalment i gràcies a les ràpides i efectives gestions fetes per la directiva puc continuar en el mateix lloc on era.

Així doncs, fetes les reparticions de grups entre els diversos professors, m'ha quedat el següent:

a) Seguiré amb els meus noiets del curs passat, tant a classe com a tutoria. Així doncs, canviaré de curs, però no d'alumnes, i junts passarem de tercer a quart. Vistos els bons resultats del curs passat, la veritat és que de moment m'ho he pres amb força il·lusió, perquè espero que, ara que ja ens coneixem (cosa que pot ser tan bona com dolenta...), podrem fer coses interessants sense haver de començar novament de zero.

Com ja vaig comentar a l'acabar el curs passat, gràcies a les retallades fetes per la Generalitat (ja se sap que estem en època de crisi...) passarem de tres grups que eren a tercer a dos grups a quart. Però finalment, entre els que repeteixen i els que pleguen, han quedat dos grupets de 25 alumnes, cosa que no està malament.

b) Tornaré a fer la literatura de batxillerat, que aquest curs passa de tres a quatre hores a la setmana. El millor del cas és que, si no canvien les coses, tindré tan sols tres alumnes! I d'aquests, em sembla que dos són repetidors, cosa que vol dir que ja els conec del curs passat i no auguren res de bo...Ja em veig fent classe amb un sol alumne quatre hores setmanals durant tot el curs!! Això pot ser molt dur, però almenys la matèria ja la tinc preparada del curs passat, així que ara per ara no em preocupa gaire.

c) Aquesta vegada, almenys, no m'han tornat a posar a fer socials, tot i que sí faré una matèria optativa de cultura clàssica. Ara bé, com que m'agrada mooolt el tema (la mitologia grega sobretot sempre m'ha interessat), no hi tinc cap inconvenient. Falta veure els individus que triaran l'assignatura, però segons com pot sortir força interessant.

d) La mala notícia és que, tot i que no faré socials, no he aconseguit treure'm de sobre el grupet de noiets de 2n als quals els feia l'assignatura. Això vol dir que ara els tindré en un altre curs (3r) i una altra assignatura (llengua catalana), però els hauré d'aguantar igualment! A veure si durant l'estiu han madurat una miqueta i aquest curs va millor que l'anterior...

A veure, què em deixo... 3+3h de català a quart + 2 de tutoria de quart + 3h de català a tercer + 4h de literatura a batxillerat + 1h de cultura clàssica...encara me'n falta alguna per arribar a les 18h que em toca...

e) Doncs res, a acabar d'omplir l'horari amb variables! Ui no, que ja no són variables, que ara són 'matèries optatives'...

En faré un a 1r d'ESO i un altre a 4t (sí, els meus noiets quedaran farts de veure'm...). Pel de 1r, novament aprofitaré la feina feta pel curs passat i faré un variable sobre teatre que vaig fer a 2n i va funcionar força bé.

Pel de 4t, he pensat que els aniria molt bé fer una introducció al fantàstic món dels processadors de textos, ja que malgrat tenir ordinadors fins i tot per anar a cagar, la majoria no té idea ni de com posar un doble espai en l'interlineat si no és donant-li dues vegades a la tecla del 'Return'...
Aquesta serà la meva gran novetat d'aquest curs. A veure com sortirà...

3 comentaris:

Anònim ha dit...

doncs que no sigui res la broma, perquè a mi em vénen encara els mals records només de llegir-te!

Gatsaule ha dit...

Et veig animada, i començar així sempre és molt millor !

Aprofita els dies que et queden abans del 15, que ja són poquets...

Selene ha dit...

Sí, per ara almenys, no estic tan traumatitzada per començar el curs com ho estava l'any passat...a veure quant dura...