dimarts, 30 de setembre del 2008

Això sí que són bons funcionaris!

Situacions verídiques que donen bona imatge del funcionariat de casa nostra:

Una professora, comença el curs (els primers dies de setembre, abans de començar les classes). Veu el seu horari d'aquest curs i comenta amb tota la tranquil·litat del món: "Aquest horari no m'agrada. Demanaré la baixa." Dit i fet, ara mateix, quan portem dues setmanetes de classe, ja té substitut en camí...

Un professor, en hora de guàrdia (és a dir, aquelles hores en què un professor ha d'anar a substituir a l'aula els companys que falten). Falten quatre professors (sí, sí, en només dues setmanetes de curs!) i hi ha dos profes de guàrdia. Què faran si són dos i se n'han de substituir quatre? Resposta del funcionari:
- Jo m'agafo un grup i tu un altre
- I la resta? Són 4 grups sense profe!
- I jo què vols que t'hi faci?
Doncs exactament el que ha dit, triar un grupet, tancar-se dins l'aula i oblidar-se de tota la resta, que es veu que no és el seu problema...

Un professor, quan fa deu minuts que hauria de ser a l'aula, parlant tranquil·lament amb un coleguita al mig de l'escala. "Tu no hauries d'anar a classe?" "És igual, ja hi anirà el de guàrdia...


Un professor, arriba deu minuts tard a primera hora del matí. Arriba, puja al segon pis, al despatx, després se'n va al lavabo i potser fins i tot a fer un cafetó. Quan ja han passat 20 minuts de classe se'n va parsimoniosament (tampoc cal estressar-se de bon matí!) cap a l'aula on "el de guàrdia" està fent la feina que li correspon a ell...

El mateix professor, primera hora de la tarda, un grup que no suporta (ni el suporten). Entra a l'aula i tal com ell entra, cinc nanos surten expulsats sense temps d'haver fet res dolent. Un atac preventiu? Els expulsa abans que puguin "liar-la"? O bé és que es treu els problemes de sobre i que se n'ocupi "el de guàrdia"?

Podria seguir així, però és hora d'anar a classe i com que jo no sóc funcionària, m'agrada ser al lloc on em toca ser i a l'hora que em toca...

4 comentaris:

Jortx ha dit...

Jo també vull ser funcionari =(

Mohawk ha dit...

La ingrata labor del profe de guardia!

Espera que t'explico un conte: En un lejano IES de cuyo nombre no quiero ni acordarme (ya que lo veo cada día), una profesora sufría a lo poco cistítis, ya que en sus horas de guardia siempre estaba escondida en el lavabo. Pero el otro día un compañero suyo muy resalao, empezó a aporrear la puerta del WC para que saliera... y funcionó... Y es que algún funcionario todavía funciona :P

Gatsaule ha dit...

M'apunto el teu nom, i ja procuraré que no siguis mai funcionària !!

Signat: El tribunal d'oposicions.

Selene ha dit...

Sí, sí, el meu nom ja el deuen tenir ben apuntat, perquè ja m'han suspès dues vegades...