dissabte, 26 de juliol del 2014

Avet del Barranc de Morrano (Vall de Boí)

Declarat Arbre Monumental: l'any 1995
Propietari: Generalitat de Catalunya
Terme municipal: Vall de Boí (barranc de Morrano)
Coordenades UTM ED50 (m): X 329448  Y 4712968
Alçària total: 38 m
Volt de canó: 3,98 m
Capçada mitjana: 9 m
Edat estimada:

L'Avet del Barranc de Morrano es troba enmig d'una avetosa amb altres exemplars gairebé tan vistosos com ell. Seria difícil de reconèixer si no fos per la placa identificativa d'Arbre Monumental i les estaques amb pintura groga que ens indiquen el camí. L'Avet està format per dos troncs bessons, malgrat que en les nostres fotos gairebé només se'n veu un dels dos, ja que l'altre quedava més amagat darrere altres arbres.

Nosaltres vam anar a la recerca de l'avet quan baixàvem de l'Estany Llong. Resseguint la pista de retorn cap a la caseta d'informació, arribarem a un punt on hi ha un itinerari adaptat per a minusvàlids, un pont de fusta que creua el riu i segueix baixant per l'altra banda.

Per trobar l'avet, s'ha de passar el pont i just arribar a l'altre costat, trobarem un sender que s'endinsa cap el bosc. A partir d'aquí hem d'anar seguint les fites grogues (el camí no sempre és evident, així que no hem de perdre de vista les estaques), que ens portaran fins a l'avet.

Avet del Barranc de Morrano (juliol de 2014)

De tornada podem anar seguint la passarel·la de fusta per la banda esquerra del riu o bé retornar a la pista forestal de la banda dreta. Una i altra ens conduiran fins a la caseta d'informació del parc.