dilluns, 27 d’agost del 2007

D'això se'n diu escopir odi...

Ja sé que avui canviaré totalment de temàtica, però hi ha un tema que em crispa molt i, ja que tinc el blog, doncs l'aprofitaré per desfogar-me. El tema en qüestió són els anuncis de la marca Axe, que es superen amb cada un de nou que fan.

Fa uns dies en feien un en el qual un noi presentava la seva novieta estupenda als seus pares. El pare anava al lavabo i, vés a saber per què, es posava el desodorant del seu fillet. Quan tornava amb la família, la noia sentia la crida de la selva, es posava a fer coses estranyes i acabava traient la roba al senyor davant de tota la família. Naturalment, l'home n'estava encantant i li deia "Benvinguda a la família!".

Actualment en fan un que encara és "millor": un noi s'està dutxant amb el sabó anunciat i va tan llançat que surt al carrer tapat tan sols amb la tovallola (el més normal del món, cada dia es veu gent corrent pel carrer sense roba i portant només una minitovallola...) i, és clar, les noies, lluny d'espantar-se o escandalitzar-se, se'l queden mirant com si fos la cosa més sexy de l'univers. Quin fàstic!

Fa temps en feien un altre que encara era pitjor. Aquell sí que em va semblar absolutament insultant: sortia un noi més aviat lleig que anava caminant pel carrer i totes les noies, estupendes, vestides amb poca roba i amb cara d'anar molt sortides, l'anaven seguint com si es tractés del flautí de Hamelin i les rates. Vol dir això que consideren que les dones tenim la mateixa intel·ligència que una rata?

Ja fa anys que aquesta gent es dedica a anunciar els seus productes (desodorants, sabons, etc.) tractant les dones com a simples objectes amb poca personalitat (per no dir nul·la), que van darrere del primer noi (normalment molt poc, per no dir gens, agraciat) que els passa per davant i que, òbviament va desprenent la flaire d'aquesta marca. Aquests anuncis em semblen denigrants i m'ofenen profundament. Ja sé que hi ha molts anuncis que són força masclistes, sobretot tots aquells relacionats amb feines de la llar o amb els nadons (pel que es veu, cuidar la casa i els nens segueix sent cosa només de les dones), però no els trobo tan insultants com els de l'Axe.

El que em sembla més greu és que sembla que els adolescents, que són òbviament el públic a qui van dirigits aquests missatges, es creuen que fent servir aquests productes totes les noies aniran de cul darrere seu. Doncs noiets, us he de confessar que, per si no us n'havieu adonat, les noies tenim força més criteri i no ens fixem en una persona tan sols pel seu perfum (bé, quan vas en metro a les set de la tarda, sí que t'hi acabes fixant, però no per ser precisament agradable...).

La veritat és que no tinc ni idea de si aquests productes són bons o no (vull dir que no sé si realment fan bona olor o no), però no penso descobrir-ho. Des del moment que vaig començar a tenir ús de raó i em vaig adonar d'aquest "missatge" que donen aquesta gent, em vaig decidir a boicotejar-los en la mesura que em sigui possible. La veritat és que l'únic que puc fer és no comprar els seus productes i per això a casa meva està prohibit entrar-hi qualsevol cosa d'aquesta marca. Bé, ara he fet una altra cosa que si està en les meves mans: deixar anar la meva ràbia en aquest escrit, que no servirà de gaire, però almenys em serveix per desfogar-me una mica.

Apa, com a bona mestressa de casa que sóc, deixaré aquest text per anar corrent a fer el dinar al meu maridet, per tal que ell estigui content amb la seva doneta...No és el que, segons ells, és el que em toca fer?

Ah, i que quedi clar que no sóc feminista, simplement sóc una dona, i crec que una mica més intel·ligent de la imatge que de nosaltres donen als anuncis de la tele!!

5 comentaris:

Mohawk ha dit...

Ja fas bé amb anar a fer el dinar perquè jo m'estic tornant boig amb el QuarkXpress, buff!! Que dens!!

Sobre l'Axe, l'anunci del cuc era molt bo, els altres, provocació per vendre més.... Agraden molt als noiets i a sobre us provoquen perquè us escandalitzeu i encara li feu més propaganda al producte... la nova publicitat!

Un incís, crec que les noies de 13-15 anys no tenen tan de criteri com dius, je,je,je...

Què, ja està fet el dinar?

:P

Anònim ha dit...

Jo he denuciat a l'empresa que fabrica els productes AXE per fer publicitat enganyosa.
Aixó si, fan molt bona olor.

Aufwiedersehen!!!

Selene ha dit...

Si el producte és bo, per què tenen la necessitat de fer publicitat d'aquest tipus? L'únic anunci descent que han fet és aquest que diu el Mohawk, en la que sortia el curs de la vida, des que naixem fins que morim i tot torna a començar de nou. Ara bé, es podien haver estalviat la imatge dels cucs alimentant-se d'un cos putrefacte...

Gatsaule ha dit...

Ha, ha, ara imaginava al Mohawk corren pel carrer amb una tovalloleta i amb les noies perseguint-lo... Si, realment és ciència-ficció !

Per la resta, totalment d'acord. Jo tampoc compro productes d'aquests, encara que ja sé que no els hi faig cap mal econòmic, m'agrada sentir-me lliure com a consumidor.

També t'he de dir que penso que el masclisme ja hauria desaparegut si no fos perquè també ho són moltes dones. I molt més del què ens pensem !

Anònim ha dit...

Respecto a tu recopilación de términos y usos de razón escalatoria falta uno muy representativo del ambiente montserratino: CROCANTI. El mojao ya te explicará lo que es, mientras se me ocurre como engordar tu lista sirvete un sincero saludo.