dissabte, 28 de setembre del 2013

Teix del Torrent de l'Orri (Sales de Llierca)

Declarats Arbre Monumental: l'any 2000
Propietari: Agustí Coll Caticó S.A.
Terme municipal: Sales de Llierca (Torrent de l'Orri)
Coordenades UTM ED50 (m): X 470921  Y 4681394
Alçaria total: 12 m
Volt de canó: 4,59 m
Capçada mitjana: 16,6 m
Edat estimada:

Per arribar a trobar el Teix monumental del Torrent de l'Orri, primer de tot haurem de fer uns deu quilòmetres de pista, a estones asfaltada i altres estones no. La pista (carretera GI-5236) surt de Sales de Llierca i l'hem d'anar seguint en direcció l'Orri. Malgrat que hi ha algunes bifurcacions, el camí no té pèrdua, ja que hi ha indicadors allà on fan falta. La pista està en bon estat, ja que la masia de l'Orri, entre altres coses, es dedica al turisme rural.

No cal arribar fins al mas de l'Orri. Quan entrem dins la propietat de l'Orri, quan a l'esquerra veiem la font de la Vorada, uns metres més endavant, a la dreta, trobarem un racó on deixar el cotxe sense molestar. Avançarem uns metres caminant per la pista, fins que apareixerà el torrent de l'Orri.

A mà esquerra surt un corriol que va pujant, amb fites que indiquen el camí (la primera, una petit tros de fusta, a terra, a l'entrada del corriol on diu "Teix") fins que arribarem al final del sender fressat i trobarem el gran teix mig amagat a la nostra esquerra (on acaba el sender marcat hi ha una altra fusta, també a terra, però pot passar fàcilment desapercebuda, així que cal estar alerta, per no passar-nos de llarg).

Teix del Torrent de l'Orri (setembre de 2013)

Prop del Teix hi ha altres arbres també interessants, tot i que no tan espectaculars, com un roure que hi ha al seu costat, que té un dels seus troncs que ha anat creixent en diagonal i pràcticament s'arrepenja sobre el teix.

Aprofitant que hi érem a prop, abans de tornar cap a casa, vam aprofitar la visita per passejar una estona per la població de Besalú, plena de turistes.