divendres, 20 de juny del 2008

Això és "can Pixa"!!

Tot i que no en conec el funcionament intern, vist des de fora sembla que el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya sigui un autèntic caos.

Quan a principis d'aquest curs que ara acabem em van donar la plaça d'interina que estic ocupant ara mateix, el meu nomenament (nosaltres no tenim contractes, sinó que funcionem per 'nomenaments') havia de ser per dos anys, d'acord amb un pacte d'estabilitat que va idear el Departament fa cosa de dos o tres o quatre anys per assegurar certa 'estabilitat' laboral al seu personal interí.

Doncs bé, ara que ja s'acaba el curs, resulta que ha aparegut una llista (i sembla que no precisament curta) amb tots aquells interins que, malgrat estar acollits a aquest acord i, per tant, tenir, suposadament, contracte per dos anys, finalitzen el seu nomenament el 31 d'agost de 2008! Suposo que no cal que digui que el meu nom és un dels molts que figuren en aquesta llisteta...

Què vol dir això? Doncs exactament això, que els senyors mandamases del Departament s'han passat el seu pacte pel forro i ens faran canviar novament de centre el curs vinent. Algú em comentava que, de fet, el pacte garanteix que tindràs feina assegurada durant dos cursos, però que ningú promet que sigui en el mateix lloc...Doncs ja em direu què entenen llavors per "estabilitat" aquesta gent!

El motiu pel qual sembla que han fet tot això és perquè resulta que ara estem en una època de "vaques flaques" i han retallat radicalment tota mena de subvencions. Nosaltres havíem demanat un curset d'aquells de formació pel professorat (allò que diuen que és la solució màgica per acabar amb l'augment del fracàs escolar, ja que tot és culpa del professor, que no està prou preparat...) però, malgrat que hi havia molta gent interessada, ens l'han denegat. I pels comentaris que he sentit (qui més qui menys, tothom té familiars, amics o coneguts en altres centres), sembla que és la tònica general d'aquest curs vinent: no hi ha diners absolutament per a res.

Al nostre institut, per exemple, el denegar-nos el curset és el més petit dels nostres mals. El problema realment gros és que han decidit que al centre hi sobren dos professors, perquè, segons ells, sobren classes. És a dir, que si hi ha 60 noiets en un curs, n'hi ha prou amb dues classes de 30 nanos en lloc de fer-ne tres de 20 (o més ben dit, dues de 25 i una altra de reforç de tan sols 10 alumnes). Ja m'explicareu com pretenen que fem el que ells en diuen "atenció a la diversitat" tenint grups de 30 noiets totalment heterogenis (que vol dir que n'hi ha de molt bons al costat d'altres de molt, molt dolents). Sí, ja sé què em direu: que abans hi havia classes de 40 nanos i que tothom sobrevivia. Sí, sí, però les classes de llavors us asseguro que no tenen res a veure amb les d'ara...

Com ja deureu haver deduït, hàbils lectors meus, els últims seran els primers, que deia aquell. I així és, els últims d'entrar a la casa, els primers de sortir-ne! Què vol dir? Que si sobren dos professors, el més fàcil és fer fora als interins que acaben d'entrar en lloc de fer moure un funcionari que ja està ben assentat a la casa. Ho trobo raonable. Jo que ja m'havia fet il·lusions de seguir en el mateix lloc el curs vinent (seria la primera vegada que repeteixo institut i, probablement, també alumnes) gràcies a haver-me acollit al pacte d'estabilitat i ara resulta que hauré de canviar de centre perquè algú, assegut en un despatx a Barcelona davant d'un full excel ple de números, ha decidit que sobro en aquest institut, perquè, segons ell, es poden fer classes perfectament de 1r a 4t d'ESO amb 30 alumnes per classe!!

Quan em van donar la notícia, fa un parell de setmanes, reconec que em va caure el món als peus, perquè jo ja estava fent plans pel curs vinent, cosa que encara no havia pogut fer mai. Afortunadament, al final no caldrà que marxi del centre i, efectivament, si no hi ha canvis d'última hora, seguiré amb els meus noiets de 3r, que passaran a 4t, tot i que, malgrat ser la mateix quantitat d'alumnes que aquest curs, passaran de tres còmodes classes de 22+23+12 a ser-ne dues de vés a saber quanta gent. I després encara ens demanaran (més ben dit, exigiran) qualitat en l'ensenyament i ens donaran tota la culpa a nosaltres quan els resultats no siguin els esperats!!

El motiu pel qual podré seguir on sóc és pel que els meus companys anomenen un "intercanvi de cromos". Resulta que tenim una col·lega que, malgrat tenir més marxa que tots nosaltres plegats, ja ha fet els 65 anyets, així que es jubila. Això vol dir que no posaran a ningú en el seu lloc i així ja compliran amb el professor menys que volien (l'altre professor que segons ells "sobra" seran dues persones que estan a mitja jornada, però elles ja sabien que acabaven el contracte ara...), així que si ella marxa, jo em quedo.

Tot i que he de dir que he tingut sort, no em direu que això que està fent el Departament no és una mala passada. Estan estalviant diners per on poden! Em pregunto si tot això tindrà alguna relació amb aquells famosos 400€ del Zapatero...

2 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Sigui pel que sigui, felicitats per aconseguir quedar-te !

Que no has fet opos aquest any ?

Selene ha dit...

Aquest curs no hi havia opos de secundària, almenys no de la meva especialitat. Suposo que el curs vinent sí que em tocarà tornar-hi...