dijous, 22 de maig del 2008

Algunes petites anècdotes...

Ara, que ja ha arribat la primavera i la calor, i que s'acosten cada vegada més les vacances d'estiu, es nota en l'ambient de les classes.

Fa un parell de dies estava amb un grup de 3r fent com podia la meva classe. Quan tan sols quedaven 5 minutets per acabar, un dels noiets escalfacadires de la classe va tenir la brillant idea d'agafar una bossa de patates, que tenia oberta, i tirar-la a una companya. Ella, davant "l'agressió" va fer el que era més lògic, allò que hauríem fet tots: va agafar la bossa que havia anat a parar als seus peus i va escampar tot el seu contingut pel terra!

Els vaig dir que no sortirien de l'aula fins que ho haguessin recollit, però cap dels dos no ho volia fer, un perquè ell, malgrat haver llençat la bossa, no ho havia escampat pel terra, i l'altra perquè l'altre li havia tirat la bossa, així que ho recollís ell. Total, una alumna va anar a buscar l'escombra i el recollidor i la resta del grup van marxar cap a la classe que els tocava a continuació. Mentre, aquells dos noiets es van quedar asseguts al seu lloc, entossudits que cap dels dos no pensava recollir-ho.

Com que després tenia classe amb batxillerat i no tenia ganes de perdre el temps amb aquestes criaturades que em crispen tant, no m'ho vaig pensar dues vegades i vaig anar a buscar algú de direcció. Quan el company i jo vam tornar a l'aula, curiosament el terra estava ben net i polit. El vaig deixar a ell encarregat de la situació i me'n vaig anar amb els de batxillerat. Sabeu allò de "La primavera, la sang altera"? Buf.

Avui n'ha passat una altra de força més curiosa. Tenia una hora lliure després del pati i he anat donant voltes per l'institut fent feina pendent. De sobte he vist a un profe i al conserge barallant-se amb el pany de la porta d'una aula. Uns minuts més tard, he tornat a passar per allà i resulta que s'havien multiplicat: hi havia el profe, el conserge, el director i la cap d'estudis, tots contemplant el pany de la porta. Després m'he assabentat que a dins de l'aula hi havia un grup de 2n d'ESO que no podia sortir. No sé què ha passat exactament, però resulta que el profe, el seu tutor, ha sortit un moment a buscar una cosa i quan ha tornat a l'aula ja no ha pogut obrir la porta! S'hi han estat una bona estona, però finalment han aconseguit alliberar els noiets de l'aula. El que m'ha semblat més curiós és no haver sentit els noiets de dins l'aula fent xivarri, perquè sempre aprofiten la més mínima ocasió per posar-se a cridar com bojos!

Ara bé, a la tarda, un dels graciosos de 2n (a qui ja he tingut el gust de posar alguna falta de disciplina greu...) ha tingut la brillant idea, animat per algun dels seus companys, de tornar a tancar la porta mentre eren tots a dins, així que a les 17h, quan ja marxava cap a caseta, altra vegada he tornat a veure la mateixa escena: el tutor, el dire, el conserge, la cap d'estudis i alguns més, tots allà intentant obrir la porta de nou. Afortunadament, aquesta vegada ha costat menys, suposo que perquè ja han agafat pràctica al matí...o potser perquè del pany ja només en quedava la meitat... A veure si això serveix d'excusa per perdre de vista el graciós de torn durant uns dies!

4 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Ara entenc la cua de gent per fer de profe..., si us ho passeu de conya !

Mohawk ha dit...

Ui, sí, sobretot pregunta-li a la profe que s'ha quedat tancada amb els seus odiosos noiets aquesta tarda...
:-p

Mohawk ha dit...

Ups, el comentari anterior era de la Selene...ai, això de compartir PC...

Anònim ha dit...

Jo no canvio els adults ni de conya... Tot i que ara em toquen també els exàmens i se sorprendran per suspendre després de saltar-se la tercera part de les classes o anar allà per gairebé estar com qui escolta música
Però res comparable amb la sensació que ha de tenir la persona que ha de tornar a casa on podria estar fent coses més importants per la humanitat com posar-se les sabatilles en lloc de perdre l'estona amb uns cervells que troben graciós qualsevol estupidesa