dissabte, 27 de febrer del 2010

De cinc en cinc

Fa uns dies a l'institut tenim el tercer una mica revolucionat. Tot va començar a inicis de gener, quan vam tornar de vacances i els noiets em van portar els butlletins de notes del primer trimestre signats pels seus senyors papes o mames. Una de les noietes de la meva tutoria, amb més d'una assignatura suspesa, va començar a fer coses sospitoses: primer em va donar un butlletí que amb un simple cop d'ull es veia que havia estat escanejat; després em va donar signats uns fulls on hi constaven les faltes d'assistència injustificades i els retards que tenia acumulats des de setembre fins a desembre amb una signatura que no s'assemblava en res a la del full del butlletí, malgrat que se suposa que tot ho havia signat la mateixa persona, la seva mare.

Vaig deixar passar uns dies fent com si no hagués vist res, fins que vaig saber que la mare vindria a l'institut per parlar amb la tutora del germà de la noieta. Li vaig comentar a la companya les meves sospites i ella, com qui no vol la cosa, li va insinuar a la mare que hi havia algunes irregularitats en les notes de la seva filleta. La setmana següent vaig trucar a la senyora per tenir una entrevista amb ella, perquè les meves sospites cada vegada semblaven més certeses.

Quan va venir la mare de la noieta, li vaig donar una còpia de les notes de la seva filla i també dels fulls amb les faltes i retards, i li vaig dir: "no sé què t'haurà ensenyat ella, però les seves notes són aquestes". Quan ho va veure, em va dir: "mira, et diré el que hi ha." I a continuació em va explicar que un dia, accidentalment, va trobar sobre l'escàner de casa seva un butlletí de notes d'una noia amb notes de notables i excel·lents, curiosament les mateixes notes que li havia ensenyat la seva nena, però amb un nom diferent.

Ella, que no es talla un pèl, ràpidament va agafar la nena i li va demanar explicacions. Resulta que ella i quatre o cinc amiguetes més havien decidit que les seves notes no eren prou bones i que perillaven els seus esplèndits regals de reis, així que van decidir que les falsificarien i llestos. Total, sospites totalment confirmades: la noieta m'havia donat un butlletí de notes signat per la seva mare, però que no era l'original. A més, els altres fulls amb el llistat de faltes d'assistència, que ja tenien una signatura diferent, vés a saber qui les devia haver firmat, però la mare ni els havia vist.

Ho vaig comentar a la resta de companys del curs, sobretot als altres dos tutors de 3r i, estirant el fil (és a dir, fent un cop d'ull a la resta de butlletins signats que havien entregat) es va descobrir que, tal com m'havia advertit la mare de la meva alumna, hi havia quatre casos més de falsificació de notes. Així doncs, ara mateix a l'institut hi ha cinc expedients disciplinaris més en procés...

5 comentaris:

Gatsaule ha dit...

I tot això s'ho han empescat uns amics/amigues de més o menys 14 anys? Potser ens hauríem de preguntar com pot ser que una canalla tan espavilats no treguin millor nota!

Aquests faran carrera política!

Selene ha dit...

I si les coneguessis veuries que les teves sospites no deuen anar desencaminades, perquè n'hi ha com a mínim tres que no tenen dos dits de front, cosa que fa impossible que tot plegat hagi estat idea seva...

No sé qui haurà tingut la brillant idea ni qui haurà estat el tècnic que l'ha portat a terme, però elles ho dubto molt.

Bajo la luz del evangelio ha dit...

El dinero mueve montañas.... y el sexo la tierra!, ja, ja, ja

Lacasadeel ha dit...

Molt bo l'apunt de "bajolaluz"!
I el que és bo és que l'excusa ja no són les esbroncades o els problemes per les notes: són els regals, materialisme al poder!

Selene ha dit...

Sigui per diners o per altres motius, el cert és que l'autor material del "crim" no em preocupa gaire, preferiria saber de qui va ser la brillant idea...Tot i que molt, molt, tampoc em preocupa...