dimecres, 1 de novembre del 2006

Primers exàmens...

Sí, sí, ja sé que he fet una cosa que no havia d'haver fet...però ara ja està fet, no? El que vull dir és que la setmana passada vam fer la preavaluació i vaig posar unes primeres notes quan encara no havia fet ni un sol examen, o sigui que ja em direu quines notes podia posar! De fet, ja he avisat als noiets que no facin massa cas d'aquestes notes que he posat, perquè són molt i molt orientatives i provisionals i poden canviar força durant aquesta setmana. Dic que poden canviar perquè ara sí que he fet un examen, així que ja tinc unes notes 'objectives' en què basar-me...

Normalment no acostumo a tardar tant per fer un tema, però no sé què passa aquest curs (que jo vaig molt lenta o bé els temes del llibre de text són massa llargs...) que fins ara no he pogut liquidar el tema 1. La veritat és que no em preocupa gaire si a final de curs acabo el temari o no (normalment no s'acaben, perquè són massa ambiciosos), però trobo una mica ridícul està a principis de novembre i anar encara pel primer tema del curs! Si ara mateix hauria d'estar ja acabant el segon!!

El millor és comprovar que, malgrat la molta estona que he dedicat al tema, els noiets segueixen sense enterar-se pràcticament de res. Mentre ells feien l'examen (que els vaig passar ahir i que ara estava corregint) els vaig demanar que em deixessin les seves llibretes, per veure com tenen els apunts i si van fent els exercicis que els poso, i vaig quedar ben sorpresa. Són vagos fins i tot a l'hora de copiar quatre línies de la pissarra. Hi ha moments en què no sé si riure o plorar.

Ells, que amb prou feines saben què vol dir 'fer un resum', resulta que quan prenen apunts decideixen que allò que escric jo (que ja és un resum del que explico en veu alta) és massa llarg i s'ha de resumir. I, és clar, el que ells entenen per resumir és, simplement, tallar la frase a la meitat i oblidar-se de l'altra meitat. No m'estranya que després no aprovin els exàmens, perquè és impossible que entenguin alguna cosa del que han escrit! I això, comptant que la meitat de la frase que han escrit estigui ben escrita, perquè el més normal és que comencin a posar paraules mal escrites o que directament no siguin les que toquen. Si segueixen així, al final els hauré de dir que facin el favor de no prendre apunts i estudiar només del llibre!

I no ens oblidéssim dels exercicis que fem. Tota la feina que els poso per fer, la corregim a classe un moment o altre, però es veu que ells en saben tant que ho fan tot bé i no els cal corregir res, així que mentre jo corregeixo els exercicis per mi mateixa, ells es dediquen a fer feina d'altres assignatures, dibuixar, parlar amb els companys o bé (i això ho fan sobretot les noietes de 1r curs) col·leccionar les fotos dels protagonistes de la sèrie Rebelde. Així, després resulta que, curiosament tenen la majoria de la feina feta (dic la majoria, que no tota), però totalment incorrecta, o sigui que ja em direu de què els pot servir. Suposant que realment estudiïn per l'examen, òbviament allò que estudiaran estarà tot malament, així que ja us podeu imaginar com surten els exàmens després...

Doncs en aquest punt estic jo ara, corregint exàmens que no tenen ni cap ni peus. Per diversos motius:

a) Perquè alguns no donen més de si...
b) Perquè no han estudiat el que havien d'haver estudiat...
c) Perquè no es llegeixen l'enunciat de les preguntes i contesten el primer que els passa pel cap...
d) Perquè l'enunciat té dues parts i només n'han vist una...
e) Perquè han llegit l'enunciat, però no l'han entès ni tampoc han preguntat allò que no entenen...
f) Perquè no estan acostumats a contestar bé una pregunta, així que les seves respostes semblen més telegrames que respostes coherents d'examen...
g) Etc., etc.

4 comentaris:

Mohawk ha dit...

Jo l'altre dia vaig fer una prova. Un divendres vam fer a la pissarra uns exercicis calcats a l'examen que els hi posaria dilluns (jo als examens deixo entrar apunts, per tant podíen entrar alló que van copiar). Doncs vaig poder comprovar el que ja m'esperava, quasi bé ningú havia copiat els exercicis, i després es lamentaven... ja se que nosaltres no erem cap angelets a la seva edat (16-20 anys), però no erem tan vagos!! D'on prové aquest esperit del mínim esforç?, de la TV?, de la societat?, dels pares? o dels mestres de primaria que no se que cony es dediquen a fer a classe?

;)

PGB ha dit...

El que dieu es una realitat! Aixo a la meva epoca no passava i a la vostra molt menys!

Alguna cosa esta passant pero cada cop els nens pujen mes imbecils, estupids i torracollons. La culpa? La nova generacio de pares? La TV? La Societat? Tot en conjunt?

Mohawk, el que has fet es un classic! Pero ja et dic jo que serveix per que com a minim a partir d'ara copiaran els exercicis (i mes encara si la seguent prova es quasi igual als exercicis fets a classe)

Salutacions als dos ;)

Selene ha dit...

Jo no n'estic tan segura: quan més fàcil els poses les coses, menys treballen. Si ells saben que a l'examen surten els exercicis fets a la classe, com a molt els copiaran, però t'asseguro que no se'ls estudiaran. És un error baixar el nivell, perquè quan tu baixes, ells encara baixen més, fins que arriben al punt de venir simplement a escalfar les cadires. Si no volen aprovar no aprovaran, per moltes facilitats que els posis...

Anònim ha dit...

La diferència de treballar amb adults: el 80% fan els -pocs- deures que poso i ...tenen preguntes!La part negativa són les baixes assistències i les abduccions, i que els adults encaixem molt malament els fracassos!