dimecres, 25 d’octubre del 2006

I les primeres vagues també...

Doncs sí, ja portem més d'un meset de curs i ja era hora que hi hagués alguna de les tradicionals vagues. La millor època per fer vaga és el segon trimestre, perquè no hi ha cap dia de festa des de Nadal fins a Setmana Santa, així que un o altre dia de vaga sempre va bé. Però, incomprensiblement sempre s'entesten en fer-les a l'octubre o novembre, encara no he descobert el perquè...
La qüestió és que sempre un sindicat o altre (sigui d'alumnes o professors) ha d'organitzar un dia de fer el vago (ups, vull dir de vaga) per fer-se notar i demostrar així el seu poder de convocatòria. I és clar, els estudiants o treballadors afectats, quan senten la paraula 'vaga' (que tenim ja associada a un dia de festa, no sé molt bé perquè...), de seguida s'hi apunten.
Demà, dijous 26 d'octubre de 2006, el Sindicat d'Estudiants ha organitzat una 'Jornada de lluita estudiantil' (paraules extretes del full que ells mateixos han repartit) per demanar un 'futur digne per a la joventut'. I és clar, quin millor moment per fer-ho que una setmana abans de les eleccions al Parlament, com si així els haguessin de fer més cas els polítics...
Ja us podeu imaginar quina il·lusió que els ha fet als alumnes de l'institut (menys als petits, que encara no tenen dret a vaga, així que hauran de venir a l'escola tant si volen com si no, cosa que consideren totalment injusta, és clar: "Per què els grans poden fer 'vaga' i nosaltres no?"). Quan senten anomenar la 'vaga' se'ls il·lumina la vista i de seguida diuen que ells s'hi apunten i, òbviament, no ho fan perquè hi creguin, sinó perquè ja s'estan veient saltant-se totes les classes i quedant-se tot el dia apalancats al sofà de casa mirant la tele.
El millor és quan els preguntes per què fan vaga i no n'hi ha ni un que t'ho sàpiga explicar. Ahir, de fet, van passar per les aules uns noiets, que suposo que eren de batxillerat, per explicar als altres de què anava la vaga i per preguntar si anirien a la manifestació que es farà a Barcelona. I el que més em va divertir va ser que ni ells mateixos, que venien a fer la propaganda, no tenien gaire clar de què anava tot plegat. Portaven el full aquest del sindicat, això sí, però no estic gaire segura que l'haguessin llegit i, el que és més important, que l'haguessin entès.
No em sorprèn gens l'actitud dels meus alumnes, perquè tots hem fet (i potser encara fem) el mateix. I com que ja sé per què els noiets tenen tan d'interès en fer vaga (que, com dic, no té res a veure amb allò pel qual es protesta), no vaig poder evitar fer la gracieta de dir-los que justament aquest dia havíem de fer l'examen que toca un dia d'aquests. Buf, llavors sí que van protestar!! Em van dir que no ho podia fer, que hi havia vaga, i jo els vaig explicar, espero que prou clarament, que la vaga la feien ells, no jo, que jo aniria a fer la meva feina com sempre i que, si tenia alumnes, doncs faria la meva classe com tocava, i que si em donava la gana de posar l'examen justament aquest dia, doncs que tenia tot el dret de fer-ho, i que si ells no es presentaven, doncs que tindrien un suspès tots. Jo em vaig quedar tan ampla i ells ben espantants! ;-) No cal dir que l'examen el farem la setmana vinent, perquè fer-lo en un dia de vaga hauria estat un bon merder...

6 comentaris:

Mohawk ha dit...

A mi el que em fa gràcia és que el panflet que reparteix el sindicat d'estudiants sembla escrit per un polític. Primer de tot perquè és panfletari i segon perquè no està escrit perquè ho entenguin uns alumnes que ahir vaig descobrir que no sabien que el dia 1/11 hi ha eleccions (parlo de 16-17 anys, eh!), com volen que entenguin el panflet aquest si no ha estat escrit per a ells!

Em sembla que els senyors/es del sindicat d'estudiants tindrien que baixar del seu dptx. en algun edifici d'alguna facultat i passar-se uns dies a les aules dels IES, llavors si que tindrien raó de fer vaga, però amb una sola consigna: "De que val demanar una joventut digna si està manipulada?"

Sort demà, Selene!

Gatsaule ha dit...

Ei, això de posar exàmens els dies de vaga denota una mica de mala idea, no ? No fa gaire que nosaltres estàvem a l'altra banda... Jo sempre aprofitava les vagues per anar a escalar o esquiar !

Mohawk ha dit...

Ja,ja,ja... i jo!!

Per sort part dels meus alumnes no han fet l'esquirol i no han vingut a classe...ja,ja,ja! (Amb tot el carinyu, si ho llegiex algun d'ells)

Per cert, l'altre dia em van explicar que mentre els treballadors de les fàbriques de BCN al segle passat feien vaga, els empressaris van contractar uns treballadors que no si van negar pas, sabeu d'on eren? Doncs de Sta. Maria del Corcó, també coneguda com l'Esquirol!!

Je,je,je... i la cosa s'ha estés :P

Anònim ha dit...

una pregunta d'un de l'ofici:
teniu un 75% d'emigrants (sorry, de nouvinguts) com nosaltres ?
JM -Hospitalet

Anònim ha dit...

una pregunta d'un de l'ofici:
teniu un 75% d'emigrants (sorry, de nouvinguts) com nosaltres ?
JM -Hospitalet

Selene ha dit...

En aquest centre on estic aquest curs pràcticament no hi ha immigració, però el curs passat estava en un on sí n'hi havia, tot i que em sembla que van comptar que eren, aprox., un 35% de l'alumnat. Amb la feinada que teníem amb aquests alumnes, no em vull ni imaginar què deu representar tenir-hi el 75%!!