dissabte, 5 de setembre del 2009

D'això en diuen...

ironia...sarcasme...cinisme...hipocresia...? Buf, ja no sé com qualificar-ho. El cas és que estic indignada per un comentari que vaig sentir ahir al TN vespre. Parlaven del nou curs escolar i van dir que aquest curs hi hauria l'augment d'alumnat més gran des de fa no sé quants anys. degut sobretot a l'augment de la natalitat, ja que sembla que el col·lectiu nouvingut ha disminuït lleugerament respecte els últims anys (per la crisi econòmica, diuen). Malgrat aquest augment, el nombre de professors als centres educatius no ha crescut de la mateixa manera, sinó que, contràriament al que dictaria la lògica, ha disminuït (per la crisi econòmica, diuen també).

Tot i que aquesta situació ja em molesta prou, ja que això fa que, si hi ha més alumnes i menys professors, augmenti el nombre d'alumnes per aula (ara volten els 30 nanos per classe de 1r a 4t d'ESO quan haurien de ser 25, i fins a 35-36 a batxillerat), el que més em va indignar va ser sentir el senyor conseller d'educació dient que si als instituts hi havia problemes per aquest fet era degut a la mala gestió dels equips directius!! És a dir, que ens omplen les aules de nanos, ens treuen personal, ens deixen sense recursos i a sobre la culpa és nostra?!

Fa uns dies un company em deia que porta vint anys a l'ensenyament i que mai havia trobat la gent tan desmotivada com ara. Em pregunto per què deu ser...

Parlant ja en termes personals, fa quatre dies que m'han dit què em tocarà fer aquest curs: tindré novament una tutoria, aquesta vegada a 3r d'ESO, faré tota la llengua catalana als tres grups de 3r i també la matèria de llengua catalana als dos grups de 1r de batxillerat, matèria que no sé per què encara l'anomenen "llengua" quan amb la nova programació s'hi fa exclusivament literatura. A part, tinc un crèdit d'aquells variables (és a dir, absurds, inútils, per perdre el temps, etc.) que ara anomenen "optatives" en lloc de "variables" (s'ha de notar d'alguna manera que a la conselleria hi ha gent que "pensa") i, el millor de tot, l'assignatura d'Educació per a la ciutadania amb un dels tres grups de 3r que, a més, no és el de la meva tutoria!

Encara no conec els noiets, però per ara no em puc queixar: faré 3r, que ja el tinc dominat, i 1r de batxillerat, que suposarà un repte que per ara em ve força de gust. Tot pot ser que d'aquí dues setmanes, quan ja hagi conegut tot el personal, canviï totalment d'opinió, però per ara pinta bé.

Ara, el que sí em fa una mica de mandra és la quantitat d'alumnes que tindré, ja que són 28-29 en els grups de 3r i 34 en els de batxillerat (acostumanda aquests dos últims cursos a fer la matèria de modalitat, on tenia 8 alumnes com a molt, serà un canvi enorme!). Això vol dir que aquest curs demanaré poca feina, si no em passaré el dia corregint i òbviament no em fa cap il·lusió; així doncs, mínims exàmens, d'escriure poc, i pocs treballs, no fos cas que tingués alumnes massa eficients i hagués de corregir tooota la seva feina! Alguns em dirien que tampoc cal corregir-ho tot, sinó fer-hi un cop d'ull per sobre i ja està, però una servidora de vegades és massa eficaç i no sap corregir sense corregir, així que millor demano poca feina i problema solucionat.

A veure, quatre càlculs per acabar de deprimir-se:

Nombre d'alumnes curs 2008/09

20 insuportables del variable de 1r +
13 també força insuportables del variable de 3r +
17 de llengua de 3r +
15 del fantàstic variable de 4t (tant de bo sempre fossin així!) +
24 + 23 dels dos grups de llengua de 4t +
7 de la literatura batxillerat =

119 alumnes al llarg del curs


Nombre d'alumnes curs 2009/10

20 del variable de 2n +
28 + 29 + 28 de llengua de 3r +
29 d'educació per a la ciutadania +
34 + 34 de llengua de batxillerat =

202 alumnes al llarg del curs!!

I després encara em demanaran qualitat i que organitzi activitats i que faci programacions individualitzades i "atenció a la diversitat" i bla, bla, bla, i quan la cosa no funcioni, el senyor conseller tornarà a sortir pel TN dient que la culpa de tot la tenen els profes, que estan poc preparats i poc motivats (cosa que no m'estranya!!!), i que la direcció no ha fet bé la seva gestió i...




4 comentaris:

Mohawk ha dit...

No cal que et deprimeixis, home! Que els portàtils ho arreglaran tot!!

I és que els profes sempre us queixeu, amb la de vacances que teniu! :P

Lacasadeeel ha dit...

És veritat, jo aquestes declaracions exactament no les recordo però en general em va fer la sensació que tot ho volien arreglar/justificar amb els ordinadors, això em sembla més aviat un truc de mans per distreure els insuportables qeu no una autèntica eina d'ensenyament, és de cara a al galeria i els pressupostos, segur que més d'un polític té regalet de les companyies informàtiques

Paciència amb la fauna!

Selene ha dit...

Es pensen que si els nanos tenen un ordinador al davant de sobte els apareixen les ganes de treballar i d'aprendre i, a més, fent-ho pel seu compte, sense necessitar l'ajuda de ningú. Això potser funcioni en l'escola d'adults, però no amb nanos, que van a escola per obligació, no per gust ni ganes. Els ordinadors els agraden mentre són una eina per jugar; al convertir-se en feina deixen d'interessar-los.

El tema ordinadors caurà pel seu propi pes...temps al temps...

Lacasadeel ha dit...

100% d'acord amb el que dius, d'aquí uns anys veurem com no s'ha millorat amb el suport informàtic, només baixarà la conflictivitat perquè podran distreure's amb una altra cosa però com a resultat no sabran fer res i el tema d'ortografia amb gent acostuamada a un corrector pot fer esfereir!