Fa uns dies que em pregunto per què aquest any s'han convocat oposicions per entrar a formar part del cos de professors de secundària. No acabo d'entendre per què demanen que hi hagi més funcionaris quan està clar que, des de fa ja algun temps, i sobretot prenent com a excusa la ja mítica crisi econòmica, s'ha iniciat una important campanya de neteja de personal.
Personalment, ja en vaig patir les conseqüències fa justament un any, quan em van dir que, malgrat que havíem fet un pacte amb la Gene amb el qual em prometien plaça segura durant dos cursos, el juny passat va aparèixer misteriosament una llista, on sortia el meu nom entre molts altres, que ens feia saber que es trencava (unilateralment) aquest pacte (per no dir que se'l passaven pel forro) i a tots els de la llista que ens havien promès dos anys de tranquil·litat ens feien fora dels llocs que ocupàvem i se suposa que havíem d'ocupar també el curs següent.
Aquest curs, però, la cosa és encara molt pitjor. Un company meu sempre diu que l'actual conseller d'educació, el sr. E.M., hi és precisament per fer "la feina bruta", és a dir, trobar qualsevol mètode, sigui el que sigui, per reduir despeses, encara que això vagi en perjudici de tot el professorat i, el que és pitjor, de tot l'alumnat.
Aquestes últimes setmanes han estat ballant moltes xifres de cara al curs vinent: quantitat d'alumnes previstos, quantitat de grups que hi haurà en cada curs i, per tant, quantitat de professors en plantilla. El curs passat ja ens vam trobar que ens van treure un grup a 4t d'ESO, cosa que ha estat un total fracàs per aquells alumnes que haurien d'haver anat en el tercer grup, que és el de reforç (cinc d'ells hauran de repetir curs, perquè aquest any no han pogut fer res de bo). Aquest any, en canvi, no perilla només aquest tercer grup de 4t, sinó que perilla un grup en cada curs si les xifres no arriben on se suposa que han d'arribar.
Fins a cert punt, entenc la pèrdua del 4t C aquest curs, ja que a 4t hi havia tan sols 50 alumnes i hauria estat una mica absurd fer tres grups, però el curs vinent, a 4t hi haurà 70 alumnes, vint més que aquest any, i tot i això el Departament ha decidit que es mantenen igualment els dos grups! A veure, jo sóc de lletres i les matemàtiques em costen una mica, però jo diria que no em surten els càlculs: 70 nanos dividits en dos grups, això vol dir...35 alumnes per classe!!!
Doncs sí, ho heu llegit bé, la gran novetat d'aquests últims dies és que les brillants mentes pensantes del Departament d'Educació han decidit que la millor manera de reduir despeses és reduir grups i així reduir professorat, cosa que vol dir menys sous per pagar. Això sí, a primària cada nen amb el seu portàtil, que segur que així aprendran molt millor que amb un mestre!
Us imagineu un grup de 1r d'ESO amb 35 nanos insuportables i impossibles de controlar? Si ja es fa difícil amb 25, com ho farem amb deu nanos més per classe?! Ja sé que alguns em direu que fa uns anys, en una aula hi podien haver fins a 40 alumnes o fins i tot més i que tots vam sobreviure i que tampoc va sortir tan malament. Hi estic d'acord, a la meva classe de primària érem 37 i 40 a la classe del costat, però us asseguro que el comportament que teníem nosaltres llavors amb el que tenen els nens d'ara no s'assembla en res.
Recordo que quan el professor ens cridava l'atenció perquè estàvem parlant, tots ens quedàvem callats mirant a terra i ningú s'atrevia a dir res més; o quan algú no portava els deures fets, no aixecava la vista de la taula i es posava tot vermell de vergonya abans de reconèixer que, efectivament, no havia fet la feina.
Ara, t'hi deixes la veu cridant per aconseguir que hi hagi silenci i ni tan sols així ho aconsegueixes. De fet, de vegades fins i tot hi ha qui diu "Ai, profe, no cridis tant, que tinc mal de cap" I quan no fan els deures, et vénen i et diuen "No els he fet, què vols que hi faci?" Quan algú arriba tard perquè s'ha adormit et deixa anar un "Què vols? M'he adormit, no és culpa meva!" Ah, no, encara serà culpa meva! O s'han deixat la feina que havien d'entregar a casa i et deixen anar un "I què vols que hi faci, m'ho he deixat a casa!" I t'ho diuen tan tranquils, com si la culpa de tot fos meva!
Em fa por pensar en el curs vinent. No em veig fent classe amb 35 nanos alhora, més si són com els impresentables que he tingut aquest curs a 1r. Ara, això sí, el Departament t'omple l'aula d'alumnes i, a sobre, t'exigeix "atenció a la diversitat". Per si no n'hi hagués prou amb haver de tenir en compte les necessitats específiques de cada un dels alumnes, aquest últim curs fins i tot ja ens han fet posar per escrit la programació individualitzada que hem hagut de fer per alguns alumnes que porten un informe psiquiàtric segons el qual tenen tantes dificultats que necessiten una programació diferent de la resta (és a dir, que pràcticament els has de fer una classe especial per a ells, mentre ALHORA estàs fent la classe per a tota la resta!).
Està clar, no? Resulta que hauré de dedicar el meu temps a la maleïda burocràcia d'anar posant inútilment sobre paper programacions, no només de cada una de les classes que tingui, sinó també la de cada alumne amb informe (total, posem-hi unes deu programacions diferents més o menys), això mentre preparo les classes del dia següent, tenint en compte que he de fer una classe diferent per a cada un dels 35 alumnes, perquè tots tenen les seves pròpies necessitats (i en un dia no tinc una sola classe, sinó tres o quatre o cinc, segons el dia), i mentre, alhora, corregeixo la feina que m'hauran entregat el dia anterior, etc.
I després resulta que hi ha mals resultats i la culpa és del professorat, que no està prou ben preparat!!
A aquests maleïts buròcrates que tenen aquestes brillants idees els haurien de tancar un dia sencer amb un grup com el dels imbècils de primer cursque he tingut aquest últim trimestre, a veure què tal se'n sortirien. Segur que als deu minuts sortirien corrent de la classe horroritzats per anar a buscar algú que els ajudés!!
Com això segueixi així, no sé pas a on anirem a parar, però està clar que les coses en lloc de millorar van empitjorant amb el temps (això sí, totes les aules amb el seu ordinador i projector, per tenir els noiets atontats amb qualsevol estúpida pel·lícula, que sembla que així aprenen més).
Quina por! I així se suposa que he d'estar motivada per passar les opos? Ja m'imagino el curs vinent alguns professors dient als seus fills: "Vinga, a dormir, que si no vindrà el Conseller d'Educació i se t'emportarà!"
Personalment, ja en vaig patir les conseqüències fa justament un any, quan em van dir que, malgrat que havíem fet un pacte amb la Gene amb el qual em prometien plaça segura durant dos cursos, el juny passat va aparèixer misteriosament una llista, on sortia el meu nom entre molts altres, que ens feia saber que es trencava (unilateralment) aquest pacte (per no dir que se'l passaven pel forro) i a tots els de la llista que ens havien promès dos anys de tranquil·litat ens feien fora dels llocs que ocupàvem i se suposa que havíem d'ocupar també el curs següent.
Aquest curs, però, la cosa és encara molt pitjor. Un company meu sempre diu que l'actual conseller d'educació, el sr. E.M., hi és precisament per fer "la feina bruta", és a dir, trobar qualsevol mètode, sigui el que sigui, per reduir despeses, encara que això vagi en perjudici de tot el professorat i, el que és pitjor, de tot l'alumnat.
Aquestes últimes setmanes han estat ballant moltes xifres de cara al curs vinent: quantitat d'alumnes previstos, quantitat de grups que hi haurà en cada curs i, per tant, quantitat de professors en plantilla. El curs passat ja ens vam trobar que ens van treure un grup a 4t d'ESO, cosa que ha estat un total fracàs per aquells alumnes que haurien d'haver anat en el tercer grup, que és el de reforç (cinc d'ells hauran de repetir curs, perquè aquest any no han pogut fer res de bo). Aquest any, en canvi, no perilla només aquest tercer grup de 4t, sinó que perilla un grup en cada curs si les xifres no arriben on se suposa que han d'arribar.
Fins a cert punt, entenc la pèrdua del 4t C aquest curs, ja que a 4t hi havia tan sols 50 alumnes i hauria estat una mica absurd fer tres grups, però el curs vinent, a 4t hi haurà 70 alumnes, vint més que aquest any, i tot i això el Departament ha decidit que es mantenen igualment els dos grups! A veure, jo sóc de lletres i les matemàtiques em costen una mica, però jo diria que no em surten els càlculs: 70 nanos dividits en dos grups, això vol dir...35 alumnes per classe!!!
Doncs sí, ho heu llegit bé, la gran novetat d'aquests últims dies és que les brillants mentes pensantes del Departament d'Educació han decidit que la millor manera de reduir despeses és reduir grups i així reduir professorat, cosa que vol dir menys sous per pagar. Això sí, a primària cada nen amb el seu portàtil, que segur que així aprendran molt millor que amb un mestre!
Us imagineu un grup de 1r d'ESO amb 35 nanos insuportables i impossibles de controlar? Si ja es fa difícil amb 25, com ho farem amb deu nanos més per classe?! Ja sé que alguns em direu que fa uns anys, en una aula hi podien haver fins a 40 alumnes o fins i tot més i que tots vam sobreviure i que tampoc va sortir tan malament. Hi estic d'acord, a la meva classe de primària érem 37 i 40 a la classe del costat, però us asseguro que el comportament que teníem nosaltres llavors amb el que tenen els nens d'ara no s'assembla en res.
Recordo que quan el professor ens cridava l'atenció perquè estàvem parlant, tots ens quedàvem callats mirant a terra i ningú s'atrevia a dir res més; o quan algú no portava els deures fets, no aixecava la vista de la taula i es posava tot vermell de vergonya abans de reconèixer que, efectivament, no havia fet la feina.
Ara, t'hi deixes la veu cridant per aconseguir que hi hagi silenci i ni tan sols així ho aconsegueixes. De fet, de vegades fins i tot hi ha qui diu "Ai, profe, no cridis tant, que tinc mal de cap" I quan no fan els deures, et vénen i et diuen "No els he fet, què vols que hi faci?" Quan algú arriba tard perquè s'ha adormit et deixa anar un "Què vols? M'he adormit, no és culpa meva!" Ah, no, encara serà culpa meva! O s'han deixat la feina que havien d'entregar a casa i et deixen anar un "I què vols que hi faci, m'ho he deixat a casa!" I t'ho diuen tan tranquils, com si la culpa de tot fos meva!
Em fa por pensar en el curs vinent. No em veig fent classe amb 35 nanos alhora, més si són com els impresentables que he tingut aquest curs a 1r. Ara, això sí, el Departament t'omple l'aula d'alumnes i, a sobre, t'exigeix "atenció a la diversitat". Per si no n'hi hagués prou amb haver de tenir en compte les necessitats específiques de cada un dels alumnes, aquest últim curs fins i tot ja ens han fet posar per escrit la programació individualitzada que hem hagut de fer per alguns alumnes que porten un informe psiquiàtric segons el qual tenen tantes dificultats que necessiten una programació diferent de la resta (és a dir, que pràcticament els has de fer una classe especial per a ells, mentre ALHORA estàs fent la classe per a tota la resta!).
Està clar, no? Resulta que hauré de dedicar el meu temps a la maleïda burocràcia d'anar posant inútilment sobre paper programacions, no només de cada una de les classes que tingui, sinó també la de cada alumne amb informe (total, posem-hi unes deu programacions diferents més o menys), això mentre preparo les classes del dia següent, tenint en compte que he de fer una classe diferent per a cada un dels 35 alumnes, perquè tots tenen les seves pròpies necessitats (i en un dia no tinc una sola classe, sinó tres o quatre o cinc, segons el dia), i mentre, alhora, corregeixo la feina que m'hauran entregat el dia anterior, etc.
I després resulta que hi ha mals resultats i la culpa és del professorat, que no està prou ben preparat!!
A aquests maleïts buròcrates que tenen aquestes brillants idees els haurien de tancar un dia sencer amb un grup com el dels imbècils de primer cursque he tingut aquest últim trimestre, a veure què tal se'n sortirien. Segur que als deu minuts sortirien corrent de la classe horroritzats per anar a buscar algú que els ajudés!!
Com això segueixi així, no sé pas a on anirem a parar, però està clar que les coses en lloc de millorar van empitjorant amb el temps (això sí, totes les aules amb el seu ordinador i projector, per tenir els noiets atontats amb qualsevol estúpida pel·lícula, que sembla que així aprenen més).
Quina por! I així se suposa que he d'estar motivada per passar les opos? Ja m'imagino el curs vinent alguns professors dient als seus fills: "Vinga, a dormir, que si no vindrà el Conseller d'Educació i se t'emportarà!"
9 comentaris:
Epss... aquí us estan foten un gol, i m'oloro que no és el departament sinó la pròpia direcció del centre... perquè 70 alumnes, són 3 grups, la llei ho diu claríssim.. el màxim legal son 30 alumnes/grup i la llei diu que aquesta ratio es pot superar en un 10% en casos excepcionals i justificats, es a dir 33 alumnes per aula... Si tens 34 alumnes et pots negar a fer classe i punt (hi hagut precedents, i el sindicats que ja sabem que serveixen per poc, aquí sí que han actuat...).
JO crec que la direcció del centre està jugant amb el total de grups assignats i els estan distribuint com els convé (per algun obscur motiu...) i us vendrà la moto de que treuen un grup de quart... nose, potser m'equivoco, pero algo no quadra... perque el maragall fa maragallades pero ja se'n cuida de fer-les dins de la llei (i sinó, canvia la llei... pero de moment, no està canviada...)
Doncs jo de lleis no hi entenc gaire, però ahir ens comentaven precisament això que dius dels 30 + 10% i que resulta que ara han canviat d'opinió i que hi podrà haver fins a 35 alumnes per classe.
No crec que sigui cosa de la direcció del centre, perquè estan que treuen fum perquè no saben què fer el curs vinent. Els perilla un grup a 3r, un altre a 4t, un de 1r de batxillerat i un de 2n de batxillerat!! Amb els últims càlculs i fetes les últimes últimes avaluacions, sembla que els grups de batxillerat estan assegurats, però els d'ESO no queden tan clars...
De totes maneres, jo el curs vinent no seré en aquest centre, perquè ja n'hi ha una que ha demanat la meva plaça i li han concedit. Ara, pels rumors que sento, em sembla que no és l'únic institut que es troba en aquesta situació, així que vagi on vagi el curs vinent, és molt probable que em trobi amb grups de 30-35 nanos a qualsevol curs d'ESO.
Em sembla lamentable i m'indigna, més quan després t'exigeixen l'atenció a la diversitat!!!
Cullons, doncs que deu ens agafi confesats amb grups de 35... no sabia que s'havien tret de la màniga la "ampliació" legal... pero es totalment creible...
Jo et deia lo de la direcció pq ho he viscut i, es clar, cuando las barbas del vecino veas cortar...
És tan patètic que parlin d'ordinadors mentre pugen ratios.... pero ja estem acostumats...
Molta sort a la tombola de l'estiu!
Gràcies!
No sé perquè, però m'ha donat la sensació de que estaves cremadeta....
A nosaltres també ens estan retallant per tot arreu, no hi ha ni un duro i ningú sap què fer per anar sobrevivint sense millorar el finançament. Inclòs el Maragall.
Només hi ha una solució: pensar en positiu i qui dia passa any empeny!
Cosa creure que realment sigui tema de diners quan estan donant dotacions d'ordinadors i projectors i tal i tal i, a més, hi ha la tira de gent que està de "baixa" des de fa temps i sembla que a ningú li preocupa el tema. Vull dir que hi ha moltes places per les quals es paguen dos sous: el del titular, que està de baixa per qualsevol tonteria (ai, ara em fa mal el dit gros del peu; ai, ara em fa mal la punta del nas) i el del substitut que fa la seva feina i que és el que pringa de veritat.
Si de debò volen retallar despeses, em sembla que hi ha altres maneres que no sigui deixant els alumnes sense professors...
Si, tens part de raó, perquè un sou és un sou i un PC són 300 €... Ara es podria fer molt millor, però coneixes algú en aquest país que faci les coses com s'han de fer?
Per tant em remeto a la darrera frase...
És difícil pensar en positiu quan vas veient que les coses no només no milloren, sinó que van empitjorant amb el temps!
Oooops!Cada vegada que escolto-llegeixo aquestes coses em sembla tenir més clar que prefereixo ficar-me en una fàbrica o un magatzem que això, almenys jo, que l'últim que voldria es desmoralitzar ningú!
Tens tota la raó en això del suplent, és qui menys pinta i a qui més carreguen
Publica un comentari a l'entrada