dissabte, 21 d’abril del 2007

Sobre Ausiàs March...

No us espanteu, que ara mateix no faré cap xerrada sobre aquest gran poeta, que ara no tinc temps (això de corregir exàmens és un no acabar mai!), però no he pogut evitar posar una resposta que m'ha donat un noi en el seu examen.

Segons la teoria que jo els he explicat: Ausiàs March va néixer l'any 1397 a Gandia o a València (no se sap del cert on va néixer...)

Segons el meu alumne: Ausiàs March va néixer l'any 1397 a València o Sierra Leone. (!)

Suposo que devia confondre Gandia amb Gàmbia i d'aquí deuria posar el nom del primer país africà que se li va ocórrer...

Això em recorda el tema anterior, quan vam parlar de l'humanista Bernat Metge, i la teoria deia que "Bernat Metge va néixer a Barcelona entre els anys 1340 i 1346" i diverses persones (sí, sí, no una, DIVERSES PERSONES) em van posar en el seu examen: "Va néixer a Barcelona el 1340 i el 1346." (!!) I es van quedar tan amples!! Quan els vaig tornar la correcció ens vam fer un fart de riure tots plegats. ;-)

Espero que aquesta vegada ningú em dirà que "Ausiàs March va néixer a Gandia i a València"...

Si trobo alguna altra resposta interessant ja us la faré arribar.

1 comentari:

Gatsaule ha dit...

Potser va tenir algun accident i deien allò de que va tornar a néixer...